شب های روشن

چگونه کیفیت خواب خود را افزایش دهیم

۱۲ اسفند ۱۳۹۵

کمبود خواب یا یک خواب با کیفیت پایین میتواند به شدت روی سلامت شما و همچنین توانایی بدن در مقابله با استرس تاثیر منفی‌ بگذارد.

اگرچه هشت ساعت خواب شبانه‌ معمولا آن چیزی است که همیشه به ما توصیه میشود اما شاید کیفیت خواب در این میان مهم تر از کمیت و تعداد ساعات آن باشد.

پس اگر همیشه نمیتوانید هشت ساعت کامل خواب داشته باشید پس باید اطمینان حاصل کنید که خواب شما کاملا آرامش بخش باشد.

چگونه کیفیت خواب خود را افزایش دهیم

خواب راحتتر

در تحقیقات مشخص شده است که ورزشکارانی که تمرینات پر فشار انجام میدهند به دلیل افزایش غلظت اپینفرین (آدرنالین) و نوراپینفرین در شب دارای خواب آشفته هستند.

نوشیدن چای سبز بدون کافئین ممکن است بتواند از افزایش سطح نوراپینفرین جلوگیری کند.

 

۳ ماده برای داشتن یک خواب بهتر

در مرحله بعد از مصرف چای سبز شما میتوانید از یک مکمل قدرتمند به نام (Z-12) استفاده کنید که دارای ۳ ماده کاهش دهنده اضطراب و بهبود دهنده خواب می‌باشد :

۴ آمینو ۳-فنیل‌-بوتانوییک اسید اچ‌ سی‌ ال (PhGABA)

ال تیانین (همان ماده خوب موجود در چای سبز)

۵-هیدروکسیتریپتوفان (۵-HTP)

 

با مصرف این مکمل شما تا صبح یک خواب راحت را تجربه خواهید کرد و هنگام بیدار شدن نیز هیچگونه حس خواب آلودگی و کسل بودن نخواهید داشت.علاوه بر تاثیرات بد یک خواب ضعیف، یک خواب عمیق و با کیفیت همچنین برای تغییرات هورمونی ای که در شب در بدن اتفاق می‌افتد بسیار مهم می‌باشد.هنگامی که شما در یک خواب عمیق باشید سطح ترشح کورتیزول کاهش و در عین حال سطح هورمون رشد افزایش پیدا می‌کند.

یک راه بسیار ساده برای بهبود خواب راحت در جهت عضله‌ سازی زود خوابیدن می‌باشد.تلوزیون و کامپیوتر خود را خاموش کرده و اطمینان حاصل کنید که اتاقتان کاملا تاریک می‌باشد و سعی‌ کنید که به صورت پیوسته ۱۴ شب خواب با کیفیت داشته باشید تا بدن شما دوباره به شرایط ایده‌آل خود باز گردد.

منبع :

https://www.t-nation.com/supplements/tip-increase-the-quality-of-your-sleep

نوشته چگونه کیفیت خواب خود را افزایش دهیم اولین بار در مجله ادکوان پدیدار شد.