شب های روشن

فیلم آموزش حجامت برای کاهش اثرات استرس

۴ فروردین ۱۳۹۴

در این فیلمی که برای شما آماده کرده ام روش انجام حجامت خشک برای از بین بردن اثرات استرس، بر روی عضلات را آموزش میدهد. اینکار باعث آرام سازی فرد از نظر روحی و ذهنی میشود. اگر حرفه ای نیستید این کار را در خانه انجام ندهید چون ممکن است باعث سوختگی فرد شود.

                       برای دانلود فیلم آموزش حجامت برای کاهش اثرات استرس کلیک کنید

خواص درمانی زالو در درمان بیماریها

۲۸ اسفند ۱۳۹۳

خواص درمانی زالو در درمان بیماریها

زالو درمانی یک روشی از طب سنتی است که ابن سینا به آن اشاره کرده است.ابن سینا در کتاب قانونش به انواع زالو و زالوهای سمی اشاره کرده است. خاصیت درمانی زالو در بزاق دهانش است که یک ماده ضد انعقاد به نام هیرودین دارد و موجب  باز شدن گرفتگی رگها و افزایش خون‌رسانی به مغز و بدن می‌شود.  صد نوع ماده ویژه با اثرات درمانی متفاوت توسط زالو در خون تولید میشود و مورد توجه پزشکان  قرار گرفته است که در اروپا و آمریکا در موارد گرفتگی رگهای قلب، پیوندهای پوستی و زیبایی پوست و جراحی قلب و پیوند اعضا و تقویت سیستم دفاعی بدن از آن استفاده می‌شود. مجمع پژوهشگران طب گیاهی بوعلی سینا با آزمایش‌های مکرر آثار درمانی زالو را تجربه کرده است.در قانون بوعلی سینا فصلی درباره زالو و علایم زالوهای سمی و زالوهای مفید آمده است. زالو از ۲۵۰۰ سال قبل در هند، یونان، روم، ایران و سپس در اروپا مورد استفاده پزشکی قرار گرفته است و در کشور روسیه بیماریهای مختلف با زالو معالجه می‌شود. در مسکو و اکراین کرم‌های آرایشی برای رفع چین و چروک صورت تولید شده که ماده مؤثر آن از بزاق دهان زالو گرفته شده است. پروفسور می یر، آلتون، اوخنر و هورنر معتقدند هرگونه کانون عفونی بدن را بوسیله زالو می‌توان ریشه‌کن کرد. هر زالو ۵ تا ۱۵ میلی لیتر خون می‌مکد (۱۰ برابر حجم بدن خود) در مدت ۱۵ تا ۶۰ دقیقه، پس از جدا شدن زالو خون‌ریزی ۲ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد.

استفاده از زالو برای جراحی های زیبایی : در حال حاضر در دنيا از زالو درماني براي بهبود جريان گردش خون در موضع جراحي و پيوند اعضا استفاده میشود. استفاده از زالو به خصوص در جراحي‌هايي كه عضوي پيوند شده ، موجب مي‌شود تا علاوه بر خونرساني و تغذيه بهتر اندام از ايجاد بافت سياه و التهاب‌ در ناحيه جراحي پيشگيري شود.

استفاده از زالو برای کاهش درد مفصل : يكي ديگر از كاربردهاي اعجاب‌ انگيز زالو‌ها خاصيت آنها در تسكين درد و كاهش التهاب‌هاي مفصلي و استخواني است. درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درمان به افرادي كه دچار بيماري‌هاي مفصلي و استخواني هستند مثل بيماران مبتلا به آرتروز و آرتريت توصيه مي‌كنند شيوه زالودرماني را تجربه كنند. در اين شيوه زالوها با مكيدن موضع‌هايي كه درمانگر مشخص مي‌كند آنزيم‌هاي ضد درد و ضدالتهاب را به بدن فرد منتقل مي‌كنند كه اين آنزيم‌ها با جريان گردش خون به طور كامل موضع موردنظر را درگير مي‌كند. به اين ترتيب علاوه بر تسكين درد و التهاب‌ها، خستگي و كوفتگي عضلات را مي‌توان با گزش زالوها درمان كرد. در بسياري از متون طب سنتي به اين نكته اشاره شده كه زالودرماني مي‌تواند در بهبود افرادي كه دچار محدوديت حركتي هستند، موثر باشد.

استفاده از زالو برای درمان آب سیاه (گلوکوم) :در برخی از کشورها برای درمان آب سیاه چشم نیز که به‌دلیل اختلال در شبکه عروقی چشم به وجود می‌آید از انداختن زالو در اطراف چشم استفاده می‌کنند.

در دوران بارداری چه بخوریم تا فرزندمان زیبا و باهوش شود

۲۷ اسفند ۱۳۹۳

همه ی ما میدانیم که رژیم غذایی زن باردار بر رشد فیزیکی جنین او تاثیر گذار است، ولی هیچ میدانستید غذایی که مادر میخورد بر هوش فرزندش نیز تاثیر دارد؟
به عنوان یک مادر، شما باید مطمئن باشید غذایی که میخورید انرژی و منابع لازم را برای رشد جنینتان فراهم میکند. در اینجا لیستی از اقداماتی که باید در قبل و حین بارداری انجام دهید آمده است.

یک – مکملهای حاوی فولیک اسید از قبل از بارداری

در دوران بارداری چه بخوریم تا فرزندمان زیبا و باهوش شود

مصرف مکملهای حاوی فولیک اسید از قبل از بارداری برای هر زنی که قصد باردار شدن دارد الزامی است. فولیک اسید یک ماده ی بسیار مهم است که در تشکیل سلولهای مغزی نقش دارد. مطالعه ای که در ژورنال انجمن پزشکی امریکا چاپ شد نشان میداد زنانی که ۴ هفته قبل و ۸ هفته بعد از بارداری اسید فولیک مصرف میکردند، احتمال تولد بچه های ناسالم از نظر ذهنی ۴۰ درصد کمتر بود.
منابع طبیعی فولیک اسید عبارتند از اسفناج، عدس و غلات.

 

دو- غذاهای غنی از امگا سه

در دوران بارداری چه بخوریم تا فرزندمان زیبا و باهوش شود

اسیدهای چرب امگا سه برای ساخت سلولهای عصبی ضروری هستند. سلولهای عصبی پیامهای عصبی را از مغز به قسمتهای مختلف بدن ارسال میکنند. منابع غذایی امگا۳ عبارتند از : ماهی، تخم مرغ، گردو، گوشت قرمز، اسفناج، لوبیا.

 

سه- میوه و سبزیجات

در دوران بارداری چه بخوریم تا فرزندمان زیبا و باهوش شود

موادی وجود دارند به نام رادیکالهای آزاد. این مواد میتوانند به قسمتهای مختلف بدن جنین از جمله مغز آسیب وارد کنند. شما باید برای مبارزه با این رادیکالهای آزاد، مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان مصرف کنید. آنتی اکسیدان ضد رادیکالهای آزاد است و آنها را از بین میبرد. غذاهای مختلفی وجود دارد که سرشار از آنتی اکسیدان هستند که میتوانند رادیکالهای آزاد را از بین ببرند و سلامت مغز جنین را بیشتر تضمین کنند : گوجه، تمامی سبزیهای سبزرنگ، ذغال اخته. البته قبل از مصرف اینها را باید خوب بشویید.

 

چهار- غذاهای غنی از آهن

در دوران بارداری چه بخوریم تا فرزندمان زیبا و باهوش شود

آهن در انتقال اکسیژن به جنین نقش مهمی دارد. متاسفانه بسیاری از زنان دچار فقر آهن هستند. مصرف آهن میتواند در افزایش هوش فرزند تاثیر داشته باشد. غذاهای غنی از آهن عبارتند از: گوشت، جگر، حبوبات.

 

پنج- غذاهای پر پروتئین

در دوران بارداری چه بخوریم تا فرزندمان زیبا و باهوش شود

در زمان حاملگی بدن زن به پروتئین بیشتری نیاز دارد تا بتواند هورمونهایی که رشد جنین را تقویت میکند بسازد. به همین دلیل شما باید جذب پروتئینتان را تا ۱۰ گرم در روز افزایش دهید. گوشت و لوبیا منبع مناسبی برای پروتئین است.

 

شش- به تیروئیدتان توجه داشته باشید

در دوران بارداری چه بخوریم تا فرزندمان زیبا و باهوش شود

بعضی از زنان وقتی حامله میشوند مشکلات تیروئیدشان ممکن است بیشتر شود که این میتواند باعث آسیب به جنین شود. کمکاری تیروئید میتواند باعث کاهش آی کیو فرزند شود. محققان بررسی تیروئید را برای همه ی زنان حامله توصیه نمیکنند ولی اگر شخصی مستعد بیماریهای تیروئیدی باشد نیاز است تستهای ساده ی تیروئید را انجام دهد.

 

هفت- یک پیوند عاطفی با جنینتان برقرار کنید

در دوران بارداری چه بخوریم تا فرزندمان زیبا و باهوش شود

حرف زدن با جنین به نظر کمی احمقانه به نظر برسد ولی دانشمندان به ما میگویند جنین در داخل شکم میتواند صدای ما را بشنود و به آن عکس العمل نشان دهد. شما میتواند روزها با جنین داخل شمکتان حرف بزنید، برای او آواز بخوانید. مطالعات اخیر نشان داده است اطفالی که در جنینی صدای مادرشان را میشنیده اند هنگام کودکی آرامتر بوده اند.

 

 

چگونه در مبارزه با دیابت نوع۲ پیروز باشیم

۲۴ اسفند ۱۳۹۳

چگونه در مبارزه با دیابت نوع2 پیروز باشیم

ناصر ش – دانشجوی پزشکی

دیگر بر همگان آشکار است که دیابت شیوع بسیار زیادی در سرتاسر جهان و از جمله ایران پیدا کرده است. اما با تشخیص به موقع آن و پیگیری موثر برای آن یک شخص دیابتی میتواند بدون دیابت باشد.

رعایت اصول اساسی سلامت نظیر ورزش منظم، خوردن غذای سالم، حفظ وزن مناسب بهترین دوا برای دیابتیهای تیپ ۲ است. این را مک لافلین رئیس موسسه " آموزش و مراقبتهای بهداشتی برای دیابتی های امریکا " میگوید.
در یک مطالعه ی آینده نگری که در امریکا انجام شد محققان فهمیدند بعد از ۴ سال، دیابت ۵۰۰۰ نفر از افراد تحت مطالعه با کنترل وزنشان، تغذیه مناسب و ورزش منظم بهبود یافت.اگر شما هم مایل هستید وضعیت دیابتی خودتان را بهبود ببخشید ادامه ی متن را مطالعه نمایید.

یک- رژیم غذایی خودتان را اصلاح کنید

راه اصلی برای مدیریت دیابت تیپ ۲ این است که همیشه رژیم غذاییتان را زیر نظر داشته باشید. یک رژیم غذایی سالم برای افراد دیابتی تیپ۲ شامل : میوه و سبزیجات تازه، غلات سبوس دار، لوبیا، گوشت بدون چربی و کلا رژیم کم چرب است. تمرکز داشته باشید بر خوردن میوه ها و سبزیجات غیر نشاسته ای مثل : هویج و کاهو. همچنین از مصرف خیلی زیاد غذاهایی که گلایسمیک ایندکس (سیستمی که غذاها را برحسب افزایش قند تقسیم بندی میکند)  بالایی دارند مثل نان سفید، برنج سفید و جوش شیرین برحذر باشید.

همچنین خوردن فست فود را محدود کنید. طبق مطالعه ای ۱۵ ساله که روی ۳۰۰۰ فرد بالغ انجام شد، افرادی که بیش از ۲ بار در هفته فست فود مصرف میکردند تحمل به انسولین در آنها ۲ برابر بیشتر از افرادی که اصلا فست فود نمیخوردند بود. فست فود پر از کربوهیدرات، اسیدهای چرب ترانس و سدیم است که برای سلامت افراد دیابتی خطرناک است.

دو- وزن کم کنید

کم کردن وزن میتواند سطوح قند خون را نیز پایین بیاورد و همچنین به کنترل دیابت تیپ ۲ کمک کند. اگر شما دیابت تیپ ۲ دارید و افزایش وزن هم دارید، ۵ تا ۶ کیلو وزن کم کنید تا نتیجه ی آن را ببینید.
محلی که چربیهای شما تجمع پیدا کرده میتواند بر روی کنترل دیابت شما اثر گذار باشد. مثلا اگر بیشتر چربیها در شما تجمع پیدا کرده ( هیکل سیبی شکل ) کنترل دیابت را سختتر میکند تا وقتی که چربیها در باسن و رانها تجمع دارد ( هیکل گلابی شکل ). اگر دور کمر در زنان بیشتر از ۸۹ سانتی متر و در مردان بیشتر از ۱۰۱ سانتی متر باشد نیاز به وزن کم کردن دارند.

سه- منظم ورزش کنید

وقتی شما ورزش میکنید، گلوکوز از درون رگهایتان به درون سلولها انتقال پیدا میکند، بنابراین گلوکز خون کاهش پیدا میکند. جالب است بدانید هرچه ورزش سنگینتری انجام دهید برای دیابتتان بهتر است، در یک مطالعه ای که بین زنان دیابتی انجام شد زنانی که میدویدند نسبت به زنانی که فقط قدم آهسته برمیداشتند، قند خون پایینتری داشتند.
بلند کردن وزنه به صورت منظم میتواند قند را کاهش دهد. رئیس موسسه " آموزش و مراقبتهای بهداشتی برای دیابتی های امریکا " توصیه میکند در هفته ۲ تا ۳ بار هربار نیم ساعت با وزنه های دستی کار کنید.

چهار- قطع موقت تنفس خوابتان را کنترل کنید

بسیاری از افراد چاق دیابتی، در طول خواب به صورت موقت تنفسشان برای لحظه ای قطع میشود. که خطر سکته ی قلبی و مرگ وجود دارد. در افراد دیابتی در طول خواب، قند خونشان بالا و پایین میشود. اگر شخصی قطعی موقت تنفس در هنگام خواب دارد نیاز است با پزشک مشورت کند و حتی ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

پنج- استرستان را کاهش دهید

استرس میتواند کنترل قند خون را سختتر کند. سعی کنید تکنیکهای آرامسازی انجام دهید همچنین ورزشهای ضد استرس مثل یوگا و ماساژ میتواند به شما کمک کند. علاوه بر یوگا شما لازم است قبل از خواب چندبار تنفس عمیق بکشید، به صورت منظم بخوابید و لامپها را خاموش کنید.